Dieta dla osób po 40-tce

0
48

W obecnych czasach nie tylko młodzi chcą dbać o swoją sylwetkę i zdrowie. Równie ważne jest to po przekroczeniu 40, 50 czy nawet 60 lat. Pytamy wtedy, co jeść, czego unikać, by czuć się dobrze i by być zdrowym. Poniżej przedstawione są kluczowe zasady, których powinniśmy przestrzegać, jeśli chcemy dobrze wyglądać i jeszcze lepiej się czuć!

Kontrola cholesterolu

Pierwszą ważną zasadą jest ograniczenie spożycia tłuszczów trans i cholesterolu, które zwiększają ryzyko rozwoju chorób serca. Tłuszcze nasycone to tylko 10% dziennego zapotrzebowania energetycznego, a ze względu na nasze zdrowie nie powinniśmy lekceważyć tego zalecenia. Tłuszcze trans najlepiej zastąpić zdrowymi tłuszczami jedno- i wielonasyconymi. Produktami, które są bogate w zdrowe tłuszcze to orzechy oraz oleje roślinne. Po przekroczeniu 40-tki najważniejszym organem staje się serce, dlatego w szczególności powinniśmy o nie dbać, wyłączając tłuszcze zwierzęce na rzecz roślinnych i zwiększając podaż ryb.

Ograniczanie soli i cukru

Cukier oraz produkty, które mają w sobie zbyt dużo cukru są źródłem pustych kalorii. Nadmiar kalorii spożywanych w ciągu dnia w bardzo szybkim tempie może doprowadzić do otyłości, zwłaszcza po 40-tce, kiedy nasz metabolizm znacznie zwalnia. Negatywnymi skutkami spożycia cukru są również próchnica zębów i zaburzenie gospodarki węglowodanowej organizmu.

Nadmiar sodu, czyli soli, sprzyja rozwojowi nadciśnienia tętniczego. Ograniczanie jej spożycia nie dotyczy jedynie solenia przygotowywanych przez siebie potraw. Musimy pamiętać, że sód znajduje się w wielu przetworzonych produktach dostępnych w supermarketach. Największa ilość soli znajduje się w koncentratach, wędlinach, kostkach rosołowych czy przetworach mięsnych. Lepszym sposobem nadawania smaku jest używanie ziół – papryka, czosnek, tymianek, majeranek, oregano czy bazylia.

Weź pod uwagę wolniejszą przemianę materii

Weź pod uwagę wolniejszą przemianę materii

Szczupła sylwetka jest możliwa w każdym wieku. Jednak każdy wiek ma swoje prawa, a im człowiek starszy, tym trudniej osiągnąć zamierzony cel. Z wiekiem znacznie maleje tempo przemiany materii. Od 20. do 50. roku życia metabolizm spada o ok. 6 – 8%. Niestety, nie możemy nic z tym zrobić. Jest to proces fizjologiczny, którego nie możemy zatrzymać. Z drugiej jednak strony nasz organizm nie potrzebuje tyle samo kalorii w wieku 40 lat, co w wieku lat 20. Inaczej sprawa ma się w przypadku witamin i minerałów, wciąż potrzebujemy ich tyle samo. Dlatego niezwykle ważne jest odpowiednie dobranie diety do naszego wieku, która nie tylko zaspokoi nasze zapotrzebowanie energetyczne, ale dostarczy nam 100% Witamin i minerałów.

Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie zbilansowanej diety dostosowanej do naszego wieku. Możemy skonsultować to z dietetykiem, albo zrezygnować całkowicie z samodzielnego przygotowywania posiłków na rzec cateringu dietetycznego. Poszukiwania możemy rozpocząć od serwisu internetowego Dietly, który jest bazą wszystkich firm cateringowych (warto sprawdzić catering dietetyczny Kraków), ofert, cenników i opinii klientów, dzięki któremu z pewnością znajdziemy najlepszą dietę pudełkową dla siebie!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here