Tofu – czym jest, jakie ma wartości odżywcze i jak przyrządzić jest w domu? 

0
117
tofu

Tofu to jest produktem, który otrzymywany jest jednym z mleka sojowego. Stanowią uniwersalny produkt, który można przyrządzić na wiele sposobów, przygotowując zarówno dania wytrawne jak i słodkie desery. Tofu to niezwykły składnik rozpowszechniony w kuchni azjatyckiej, jednak coraz częściej występuje on w diecie wegetarian i wegan, ponieważ Stanowi on idealne źródło białka w posiłku. Czym dokładnie jest to po? Jakie posiada wartości odżywcze? Jak przyrządzić tofu w domu? Odpowiadamy! 

Przeczytaj też: https://akcemed.pl/tofu-nie-tylko-dla-wegetarian-i-wegan/ 

Tofu – czym właściwie jest? 

Tofu to rośliny twarożek, który przyrządzany jest na bazie soi. Jego skład wchodzą nasiona soi, woda, a także sól. Jest to forma sprężystą konsystencję oraz jasną barwę. W tym co wyróżnia Ten produkt jest neutralny smak, co jedni traktują jako zaletę, a inni wady. Tofu wyróżnia się wysoką zawartością białka, dlatego może stanowić świetną alternatywę dla mięsa. Średnia zawartość białka w tofu w 100 g produktu wynosi 8 g. Wysoka zawartość białka towarzyszy niskiej kaloryczności produktów, ponieważ w 100 g stopu znajduje się mniej niż 100 kalorii. Sprawia to, że to może być doskonałym składnikiem diet odchudzających.

Tofu – wartość odżywcza w 100 g produktu

  • Wartość energetyczna – 76 kcal
  • Białko – 8.08  g
  • Tłuszcz – 4.78  g 
  • Węglowodany – 1.87  g (w tym cukry proste 0.62)
  • Błonnik – 0.3 g
  • Witamina C – 0.1mg
  • Tiamina – 0.081 mg
  • Ryboflawina – 0.052 mg
  • Niacyna – 0.1956  mg
  • Witamina B6  – 0.047 mg
  • Kwas foliowy –  15 μg
  • Witamina A – 85 IU
  • Witamina K – 2.4 μg
  • Wapń – 350 mg
  • Żelazo  – 5.36 mg
  • Magnez  – 30 mg
  • Fosfor – 97 mg
  • Potas  – 121 mg
  • Sód – 7 mg
  • Cynk  – 0.80 mg
  • Kwasy tłuszczowe nasycone – 0.691 g
  • Kwasy tłuszczowe jednonienasycone – 1.056 g
  • Kwasy tłuszczowe wielonienasycone – 2.699 g

Tofu – jak przyrządzić je w domu? 

Tofu może być uznawany jako samodzielne danie, Jednak istnieje wiele potraw, które zawierają tofu jako dodatek. Możemy je samodzielnie przyrządzić w domu, dysponując ziarnami soi. 400 g soi należy namoczyć na całą noc w wodzie, a następnie odlać wodę i zblendować z niewielką ilością wody. Kolejnym krokiem jest zagotowanie zblendowane soi w trzech litrach zagotowanej wody. Soję należy gotować tak przez około 10 minut. Następnie przecedzamy soję, a uzyskane w ten sposób mleko należy podgrzać, dodając 75 mililitrów wody z cytryny. Po kilku minutach twaróg powinien się oddzielić, wówczas odsączyć odsączyć tofu na sitku z gazą. Tak przyrządzony specjał należy przechowywać w lodówce i spożyć w ciągu 7 dni. 

Zobacz też: http://miejscy.pl/rokitnik-wartosci-odzywcze-i-wlasciwosci-prozdrowotne/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here